Kvalitetspolicy
Kvalitetspolicy för TOP3D
Vi på TOP3D har som mål att leverera högkvalitativa plast- och metallkomponenter för att möta och om möjligt överträffa våra kunders förväntningar. Vår kvalitetspolicy är en central del av vår affärsfilosofi och genomsyrar alla våra verksamhetsområden. Vi strävar efter att ständigt förbättra våra processer för att alltid vara en attraktiv leverantör men också för att uppfylla gällande lagar och föreskrifter.
Våra Kvalitetsmål:
- Kundtillfredsställelse: Vi sätter våra kunders behov och förväntningar i första rummet och arbetar aktivt för att uppnå och om möjligt överträffa deras förväntningar genom att leverera produkter av hög kvalitet i tid och enligt överenskomna specifikationer.
- Ständiga Förbättringar: Vi förbinder oss att kontinuerligt förbättra våra processer, produkter och tjänster genom att tillämpa beprövade kvalitetsmetoder och genom att hålla oss informerade om de senaste teknologiska framstegen inom plast- och metalltillverkning.
- Kompetens och Utbildning: Vi investerar i våra medarbetares kompetensutveckling och utbildning för att säkerställa att de har de färdigheter och kunskaper som krävs för att utföra sina arbetsuppgifter på absolut bästa sätt.
- Effektivitet och Resurseffektivitet: Vi strävar efter att vara effektiva i våra produktionsprocesser samtidigt som vi minimerar resursslöseri och skadlig miljöpåverkan.
- Efterlevnad av Lagar och Standarder: Genom kontinuerlig omvärldsbevakning strävar vi efter att följa tillämpliga lagar och standarder som reglerar vår bransch och att upprätthålla högsta etiska standarder i alla våra affärsrelationer.
Kvalitetsledningssystem:
Vi analyserar och arbetar idag med alla våra olika delprocesser för att säkerställa bästa måluppfyllelse, men strävar även efter att på sikt ha på plats ett komplett kvalitetsledningssystem för verksamheten.
Ansvar och Engagemang:
Alla medarbetare på TOP3D har ansvar för att följa och upprätthålla kvalitetspolicy och mål. Genom öppen kommunikation och aktivt engagemang på alla nivåer inom företaget skapar vi en kultur av kontinuerlig förbättring och kvalitetsmedvetenhet.
Denna kvalitetspolicy granskas regelbundet för att säkerställa dess fortsatta relevans och effektivitet och kommuniceras tydligt till alla intressenter för att säkerställa förståelse och engagemang.
Martin Ödlund
VD och Grundare